چرا باید موسیقی یاد بگیریم

چرا ما باید یاد بگیریم که چگونه موسیقی بنوازیم؟

فهرست مطالب

شاید برای شما هم این سوالات پیش آمده باشد که چرا ما باید یاد بگیریم که چگونه موسیقی بنوازیم؟ یا موسیقی برای من چه فایده ای دارد؟ مزیت های یادگیری موسیقی و ساز چیست؟ چرا باید برای آموزش موسیقی هزینه کنم؟

نتیجه پژوهش پژوهش گران در این زمینه به وضوح نشان می دهد آموزش موسیقی و نواختن ساز یا حتی گوش کردن به موسیقی باعث بهبود عمکرد مغز و ماندگاری اطلاعات حافظه می شود.

امروز محققان به این نتیجه رسیدن که با موسیقی می توانند به بهبود بیمارهای روحی و روانی و حتی در بعضی از موارد به درمان بیمارهایی که دچار سکته مغزی و قلبی شده اند کمک کرد.

ولی این تنها مزیت های موسیقی و آموختن آن نیست در ادامه با مهم ترین مزایای موسیقی و آموختن آن در زندگی روزمره با شما هستیم:

1- فراگیری موسیقی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

آموختن موسیقی و یک ساز به شما این فرصت را خواهد داد که هنر خودتان را به دیگران نشان دهید و تحسین آنها را به خودتان جلب کنید. وقتی که حس خوب توجه رو نسبت به خودتان می بینید، کم کم با گذر زمان این حس اعتماد به نفس در شما شکوفا میشود در دیگر قسمت های زندگی تان آن را حس خواهید کرد.

2- آموختن موسیقی ارتباط بین نیم کره های مغز را بالاتر می برد

یادگیری موسیقی ارتباط میان نیم کره تحلیل گر سمت چپ مغز و نیم کره خلاق سمت راست را قدرتمند تر می کند. بالاتر رفتن این ارتباط ثمره های زیادی را دارد، همانند بالارفتن قدرت حل مسئله و افزایش قدرت تحلیل مغز می شود.

نتیجه تحقیق محققان این را نشان می دهد هرچه که سن شروع به آموختن موسیقی و تمرین های بیشتر برای نواختن ساز، این ارتباط را بالاتر می برد.

3- فراگیری موسیقی خلاقیت شما را افزایش می دهد

موسیقی این امکان را به شما می دهد این چیزی که شما الان در اختیار دارید را به صورت دیگر انجام بدهید این یعنی موسیقی به شما کمک میکند که خلاقیت خود را افزایش دهید.

چرا ما باید یاد بگیریم که چگونه موسیقی بنوازیم؟
چرا ما باید یاد بگیریم که چگونه موسیقی بنوازیم؟

4- آموختن موسیقی هماهنگی میان دستگاه های بدن را بالاتر می برد

نواختن یه ساز نیازمند هماهنگی میان اجزا مختلف بدن از جمله دستان، مغ، چشم ها و گوش ها است. به طوری که با گذر زمان ارتباط اعصابی و قدرت تحلیل و انجام حرکات فیزیکی بالاتر می رود.

5- آموختن موسیقی شما را هدفمندتر می کند

آموزش موسیقی با وقتی که از شما میگیرد باعث جلوگیری از هدر رفتن وقتتان برای انجام کارهای بیهوده میشود. چون یادگیری موسیقی وقتی کافی برای مهارت و تمرین از شما می گیرد که این مهم کمک میکند که شما در زندگی هدفمندتر شوید.

6- فراگیری موسیقی قدرت تکلم شما را افزایش می دهد

ساز زدن این کمک را به شما می کند که راحت تر آواهای موسیقی، صامت و مصوت را درک کنید و همچنین برای کودکانی که به یادگیری مویسقی روی می آورند در پردازش کلمه ها نسبت به دیگر کودکانی که آموزش موسیقی نمی بینند عملکرد بهتری دارند.چون صحبت کردن و موسیقی هردو دارای طنین، زمان مشخص و صدای بالا و پایین دارند.

7- یادگیری موسیقی باعث بهبود مهارت های ریاضی شما می شود

در آموزش موسیقی چون ما با ریتم و نت و آکورد و … سرکار داریم که نیاز به شمارش و سرکار داشتن با ریاضی دارد این مهم بخصوص برای کودکان امکان درک چگونگی جاسازی و درک اشکال را میدهد.

8- موسیقی دیرتر اجازه می دهد که مغزتان پیر شود

در تحقیقات نشان داده شده است که افراد سن گذشته که قبلا یادگیری موسیقی داشته اند در مقایسه با افراد دیگری که هرگز قبلا موسیقی را نیاموخته بودند؛ اطلاعات حسی بیشتری مثل تجربیات شنیداری، تصویری و لامسه ای را به خاطر می سپارند.

9- آموختن موسیقی از سلامتی شما محافظت می کند

موسیقی از بالا رفتن استرس و اظراب شما جلوگیری میکند و اجازه نمی دهد که فشار خون شما بالا برود. و همچنین موسیقی باعث ترشح دوپامین در مغز می شود که موجب حس خوب، خوشحالی و لذت بردن می شود.

10- یادگیری موسیقی حس مسئولت پذیری شما را افزایش میدهد

برای اینکه یادبگیریم چگونه موسیقی بنوازیم ما باید تمرین هایی که استاد برای ما در نظر گرفته است انجام دهیم و همچنین با دیگر افراد گروه برای نواختن موسیقی باید مشارکت کنیم تا بتوانیم یک قطعه موسیقی را به بهترین وجه اجرا کنیم و این کار بدون حس مسئولیت پذیری شما انجام نخواهد گیرد.

منبع: سایت NAFME

(5)

0 پاسخ به "چرا ما باید یاد بگیریم که چگونه موسیقی بنوازیم؟"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *